• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Duschvägg

Surbaskern

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
12507
Medlemskap
2026
Är det någon som vet var man kan få tag i plast väggar till dusch, sitter såna i min Hobby från 2008. Verkar vara ca 2-3 mm tjocka och varje vägg har en lös skiva som är tätad i hörn mot nästa.
Mina har spruckit.

caysson

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2027
Sv: Duschvägg

Hejsan Surbaskern! Gör som jag, sätt våtrumsmatta istället så slipper du sprickor på väggen. Jag gjorde så i våran husbil, jag tror inte det är bra med hårt material på väggarna i duschrummet , det blir rörelse (sättningar) när man kör och väggarna är inte armerade. Mvh Caysson

Surbaskern

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
12507
Medlemskap
2026

Tack för ditt tips.
Svetsade du ihop skarvarna själv eller lät du någon annan göra jobbet?

caysson

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2027

Jag har en kompis som är mattläggare, vi köpte en 2meter bred matta och limmade hela mattan på väggen (ingen skarv).Jag tror det var 2,30m lång, vi fick kapa den ca 1dm så att den passade från golv till tak.. Först så tog jag bort den hårda spruckna duschväggen, den var limmad och satt som berg, men med lite tålamod så gick det bra. Mvh Caysson

JOIman

HBK Intresserad
Kommun
Finland

I min husbil har 2 av duschväggarna också spruckit under den kalla vintern. I väntan på garantireparation har jag tejpat över sprickorna och dessutom fäst ett billigt duschdraperi från Ikea med kardborrband, som täcker både den bakre och främre duschväggen. Får vara så tills jag kommer på något bättre. Det kommer att vara jobbigt om man vill byta dem, ett alternativ är att fästa nya plastväggar på de gamla och täta med Sikaflex längsmed kanterna?

Toppen