• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inredning Duschvägg

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Hur ska jag laga denna spricka i vår duschvägg. Adria Matrix 670 SLT
 

Bilagor

  • IMG_5266.jpeg
    IMG_5266.jpeg
    3,3 MB · Visningar: 91

angan

HBK Medlem
Inlägg
965
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Jag har på min Adriatik -07 haft två sprickor i duschen. Bägge gick på garanti
Skulle det hända nu skulle jag sätta folie över. Man kan ju välja vit eller transparent. Huvudsaken det inte rinner in vatten bakom om man duschar. Att byta duschplasten är ingen kul operation. Man måste riva allt och bygga upp igen. Har du garanti så låt leverantören fixa annars får man vara sin egen Timell.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.166
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Jag har fått sprickor i golvet framför toalettstolen. De senaste åren har jag sett att sprickorna börjat växa oroväckande. Så nu bestämde jag mig för att försöka laga dem. Först borrade jag smål hål i sprickornas ändor, sedan smälte jag in metallstift med stiftpistol, slipade, spacklade med glasfiberspackel och till sist målade och lackade.

Jag får väl se hur länge det håller. Att byta golvet är inte att tänka på med tanka på arbetsinsatsen och de enorma kostsnaderna för reservdelar.
P1010450.JPG
 
Toppen