• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Duschkran Hobby 750

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Hej, på vår Hobby sitter en Reichkran med en svivel på sidan. Snabbkoppling för duschslangen. Någon Hobbyägare som bytt kranen? Ser ingen annan möjlighet än att ta bort all silicon och lossa på ”kranväggen”. Kranen sitter så dumt, annars hade det gått att borra ur den trasiga sidostumpen, och limma en rak studs. Skall iaf göra ett försök med Dremel, som är lite stor.
Glad Påsk/ ses
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.154
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej, på vår Hobby sitter en Reichkran med en svivel på sidan. Snabbkoppling för duschslangen. Någon Hobbyägare som bytt kranen? Ser ingen annan möjlighet än att ta bort all silicon och lossa på ”kranväggen”. Kranen sitter så dumt, annars hade det gått att borra ur den trasiga sidostumpen, och limma en rak studs. Skall iaf göra ett försök med Dremel, som är lite stor.
Glad Påsk/ ses
Ta gärna en bild och lägg ut på forumet..... En bild säger ju mer än tusen ord :rolleyes: ;)
 

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Okey... Självklart gör du som du känner.... Och jag hoppas att det löser sig och att du finner fler än mig som är en "Hobbyskruvare"

Jag har själv en 750 2005...

Glad påsk....
Var inte meningen att bli kort i tonen. Gissar att din dusch ser ut som min. Att ta bort plastväggen där kranen sitter, känns sådär med tanke på våtutrymme. Tittade lite snabbt, sitter säkert dolda skruvar. Kanske lika bra att byta ut kranen, utan plastsvivlar.
 
Toppen