• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Duschgolv

Kenta123

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Luleå
HBK-Nr
29193
Medlemskap
2024
Utloppsventilens diameter i duschgolvet har blivit för litet vilket innebär att avloppsröret inte kan sluta tätt. Avloppshålet är nedsänkt i golvet ca 5 mm men det finns ingen "fästkant" längre för ventilen. Lösningsförslag mottas gärna.

IMG_20230708_085338.jpg
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Det ser ud som om at gulvet er revnet hele vejen rundt om afløbshullet. En helt almindelig fejl med dårligt plast og manglende understøtning.
Jeg har selv haft fejlen i en tidligere husbil. Jeg købte et nyt gulv men arbejdet med at udskifte var voldsomt besværligt.
I dag ville jeg henvende mig til et folieringsfirma, så de kan lægge en plastfolie på det rengjorte gulv. Gerne ud over revnen og ned under kanten.
Når det er på plads så isættes en ny pakning og en skrue der kan trække den blanke del og den hvide del nede i hullet helt sammen så utætheden er væk
 

Mapämi

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Torsås
HBK-Nr
4741
Medlemskap
2024
Har haft liknande problem. Jag har haft hjälp av en plåtslagare att tillverka
och forma en rostfri bricka ca 15 mm., större ön hålet i plastbottnen.
Med gummipackning på båta sidor blev det tätt och höll.
Minns ej om jag fick skaffa lite längre skruv.
 
Toppen