• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dusch avlopp

MABOS

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
4466
Medlemskap
2025
Hej !

Vi har en Dethleffs Espirit vinter utrustad 2011, men vårt dusch avlopp fryser jämt när det är kallt, det är inte tanken som fryser utan bara avloppet från duschen så vi får "skotta" ur vattnet efter användning, någon som har en ide ?
(vi har modellen med dusch längst bak)

Bosse

elliot easy

HBK Medlem
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2025
Sv: Dusch avlopp

Hej !

Vi har en Dethleffs Espirit vinter utrustad 2011, men vårt dusch avlopp fryser jämt när det är kallt, det är inte tanken som fryser utan bara avloppet från duschen så vi får "skotta" ur vattnet efter användning, någon som har en ide ?
(vi har modellen med dusch längst bak)

Bosse

Hej!! Jag har en likadan bil som du har,, och jag upplever att vattnet i duschen rinner undan väldigt långsamt. Tror att det är dåligt fall på ledningen till tanken,så det bättrar väl knappast på frysrisken om det står kvar vatten?!,
Med vänlig hälsning, Peter :mcride:

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Dusch avlopp

Värmekabel kanske , annars isolering om det går, någon form av frysmed , spolarv, t röd ske kan funka ,annars varmt ca 60g vatten före duchning, tar man en smal slang o använder hävermetoden så går det åt lite vatten ,slangen dikt mot isklumpen, hälsningar Lasse

Toppen