• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Drop-down säng

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Vi har en husbil 2013 med nedsänkbar säng. En av muttrarna till bultarna lossnade, i upphängningsanordningen, sängen hängde ned där muttern lossnat. Fick tips att använda kraftigt spännband för att få ihop delarna där bult, brickor och mutter skall sitta. Sagt och gjort, så gjordes det. Fick palla upp sängen med en regel, då det var omöjligt att lyfta sängen i rätt läge för att få i bult, brickor och få igenom båda delarna samt få dit muttern på andra sidan. Sparade en hel del pengar på detta kan jag tro. Slitigt men skönt att få det fixat. Tips oavsett årsmodell kolla att bultar är dragna i själva upphängningen innanför tyget. Tycker ju dock att det är dåligt av tillverkarna att detta kan ske. Någon garanti är ju inte att räkna med.
 
Toppen