Hej, bry dig inte om dumma originalverkstäder och deras reservdelshållning över huvud taget, skulle de råka ha någon del så tar de ca. fyrdubbelt upp betalt för delen. Att de sedan säger att det inte finns några delar längre för att bilen är för gammal är ren j... bull.... (ursäkta

) Till den första generationen finns i stort sett varenda del som man kan behöva till
hela bilen, motor, låda, axlar, bromsar plåt och chassi delar . Absolut inga problem med delar alls, och billigt, men man måste handla på internet.
Delar som damasker m.m. plockar även som redan nämnts Autoexperten, Mekonomen och de andra firmorna fram men till rätt höga priser. Prisbilden på en damask skulle jag tro ligger på mellan 60:- till 450:- beroende på var man köper den.
Du skall heller inte köpa någon universal eller eller limmaihopdamask. Ducatons damasker har en speciell form för att inte nöta mot ett stag när man vrider på ratten. Det lönar sig inte heller att köpa delbara och limma för den yttre stora änden ligger inne i hjulnavet så man kommer ändå inte åt att sätta dit den med sin spännring om man inte lossar centrummuttern och drar ut knuten en bit ur navet, och då kan man lika gärna lägga fem minuter till för att lossa den helt.
Här ser du den speciella formen som behövs på damasken. Pilen visar spännringen som man inte kommer åt om inte drivaxeln dras ut en bit eller helt.

Nej satsa absolut på att få tag i originaldamasker så det funkar så länge som möjligt utan att bli söndernött.
M.v.h. JANKRO.