• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dragspelshelg

F

F.d. 52994

Guest
Ett tips från Hbk 2704 gjorde att vi beslutade oss för att besöka Fromhedens Fiskecamp i Västerbotten, ett beslut som vi absolut inte har ångrat.
Det anordnas en dragspelsträff den här tiden varje år med musikanter från N Sverige och N Norge. Redan när vi anlände på fredagen spelades det
runt om bland husvagnar och husbilar. Senare på kvällen samlades ett gäng i grillkåtan och spelade och sjöng, både Evert Taube och religiöst var
på repetoaren. På Lördagen samlades alla i logen där man gruppvis spelar under 4 t. Lördagkvällen är ljum och skön, solen strålar från en klar
himmel och den nygrillade entrecotén låter sig väl smaka tillsammans med ett glas rött, och i bakgrunden hör man dragspelsmusik från ett par ställen.
Kan man ha det bättre. Hbk 2940. Bifogar lite bilder från träffen
Fromheden 1.jpg

Fromheden 2.jpg

Fromheden 3.jpg

Fromheden 4.jpg

Fromheden 5.jpg

Fromheden 6.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Kallax

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Luleå
HBK-Nr
524
Medlemskap
2026
Sv: Dragspelshelg

.

Hej Curtan och tack för senast.
Vi brukar ofta vara till Fromheden när de är dansdags,alltid bra stämmning.
Fina bilder du har tagit från dragspelsträffen.
Ha de gött.
Alf i kallax
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Dragspelshelg

Hej Alf och tack själv, du skulle ha varit med i Fromheden, det fanns gott om gitarrister. Jag hoppas att vi ses till surströmmingen;)
 
Toppen