• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Draghandtag gråvatten borta

Holonen

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
9885
Medlemskap
2025
Undrar om någon vet var man kan hitta lämpliga draghandtag till gråvattentanken.
Lyckades tappa mitt i slutet av säsongen och har sökt med ljus och lykta.

Husbilstillverkaren, Elnagh, har endast hela satser med handtag, stång och lucka för ca800:-

Tacksam för alla uppslag.

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025
Sv: Draghandtag gråvatten borta

Är stången gängad ? I så fall skulle jag tillverka ett själv. Två muttrar och en stor bricka (karosseribricka) fungerar, sen kan man ju utveckla det till hur elegant som helst om man har möjlighet.
bosse b

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Har du möjlighet att ta ett kort på resterna som hänger kvar så är det lättare att bidra med en lösning.
Är det kvar en gängad stång så finns det lyftöglor att hänga på annars kan du ta ex. draghandtaget på en barnpulka och borra/gänga och skruva på samt en låsmutter.
Men en bild på utgångsläget är bra.

Holonen

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
9885
Medlemskap
2025

Tyvärr är bilen avställd/Inställd/otillgänglig för ett foto men resterna är en 6 mm stång som är gängad längst ut.
Har funderat på att montera ett plattjärn men vill att lösningen blir snygg.
Alla former av färdiga handtag/ substitut tas gärna emot.

Toppen