• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Dometic RML 8330

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Nu i sommar havererade nedre hålet för gångjärns tappen på kylskåpsdörren. En nödreparation var nödvändig för inte semestern bara tillbringades på vägkrogar landet runt, man måste ha mat också.
Letade på nätet efter reservdelar vilket visade sig vara lättare sagt än gjort. Enda tips är byt kylskåp till en kostnad på ca 27000 enbart skåp ingen arbetskostnad.
Sag och gjort leta fram lämpligt plastmaterial skär ut i lämplig form limma dit en ny botten, det får inte vara för tjockt i vårt fall tar dörren i överskåpet. En mall bifogas jag använde plexiglas 3mm tjock, och limmade med epoxilim.IMG_8298.JPG
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nu i sommar havererade nedre hålet för gångjärns tappen på kylskåpsdörren. En nödreparation var nödvändig för inte semestern bara tillbringades på vägkrogar landet runt, man måste ha mat också.
Letade på nätet efter reservdelar vilket visade sig vara lättare sagt än gjort. Enda tips är byt kylskåp till en kostnad på ca 27000 enbart skåp ingen arbetskostnad.
Sag och gjort leta fram lämpligt plastmaterial skär ut i lämplig form limma dit en ny botten, det får inte vara för tjockt i vårt fall tar dörren i överskåpet. En mall bifogas jag använde plexiglas 3mm tjock, och limmade med epoxilim.Visa bilaga 225162
När gångjärnet gick sönder på min så gjorde jag ett nytt fäste i aluminium...
Använde en dremel till att forma biten... Och aluminium håller mycket bättre än plast....
Så lycka till....
 

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
När gångjärnet gick sönder på min så gjorde jag ett nytt fäste i aluminium...
Använde en dremel till att forma biten... Och aluminium håller mycket bättre än plast....
Så lycka till....
Synd att jag inte fotade hur krossat hålet för gångjärn var. Mest bara smulor av plasten. Hur fick du fast aluminium biten?
 
Toppen