• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic kylskåp

svensei

HBK Medlem
Inlägg
291
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Hej!
Har just läst på ett tyskt husbilsforum att Dometic i Tyskland återkallar nyare kylskåp i RM-serien för kontroll av en fästbult som ev kan vara felhärdad och om den brister kan medföra gasolläckage. Jag har mailat till min leverantör och frågat om de känner till detta problem och vad som i så fall ska göras. Återkommer när jag har fått svar.
Hälsningar Sven.
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Dometic kylskåp

Hej Sven!

Det är bra att du ska återkomma med vad som är fel på kylskåpen och hur detta ska åtgärdas.
Hoppas att du också anger om det är alla skåp eller enbart en viss modell.

Ha det bra

Hälsn Dan P, alias "Krabban"
:confused:
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
291
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Dometic kylskåp

Hej igen! Har just i ett österrikiskt forum fått fler uppgifter om vilka skåpserier som är berörda, nämligen:
RM-serien 7601,7605,7651,7655,7801,7805,7851 och 7855.
RMT-serien: 7651,7655,7851 och 7855.
För riktigheten i dessa forum kan jag givetvis inte svara.
Jag återkommer så snart jag har fått en reaktion från svenska Dometic.
Hälsningar Sven
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Dometic kylskåp

Tack Sven för snabb info!

Hör gärna av dig igen om du får fram något mer.

Hälsn Dan P, alias "Krabban"
:)
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
291
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Dometic kylskåp

Hej, återkommer angående återkallande av Dometic kylskåp.
Har idag fått svar från svenska Dometic där dom bekräftar att vissa serier är aktuella för kontroll. Dometic avser att via branschtidningar informera om hur de tänker tackla problemet och via ägarregister försöka få kontakt med alla ägare av husbilar/vagnar som har dessa kylskåp monterade. Innan felet är avhjälpt ber de oss att inte använda gasoldriften, däremot inga problem med eldrift.
Hälsningar Sven
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
291
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Dometic kylskåp

Hej, har idag fått svar från svenska Dometic ang. återkallande av vissa serier av kylskåpen. Dometic avser att via branschtidskrifter informera om problemet och dess lösning samt att via ägarregister försöka komma i kontakt med ägare av husbilar/vagnar med dessa kylskåp monterade. Innan kontroll har genomförts ber de oss att inte använda gasoldriften utan köra skåpen på el.
Hälsningar Sven
 
Toppen