• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic kylskåp

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Någon som känner till ett servicenter med kunskap? Trevlig attityd är inte heller fel. Kunden kanske kan en hel del. Geografiska läget är inte intressant. Skall bara prata på tel.
 

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Berätta gärna hur det går.

Pålle
Absolut. Kan skriva att det handlar om tändmodulen, P810. Hittat mycket på tyska forum, därför har jag kunnat mäta allt utom utgående HF. Vill inte byta ut saker förrän felkällan är hittad till 100%. Mitt skåp heter Dometic RMT 7651 L. Går utmärkt att tända från utsidan, men får då fel spänningssignaler. Jag är ingen expert, men har pillat med elektronik i 45 år. Att bara byta ut är inte min grej.
Fick ett originellt svar idag från en Åf, "det är fel på teglet".
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
451
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Absolut. Kan skriva att det handlar om tändmodulen, P810. Hittat mycket på tyska forum, därför har jag kunnat mäta allt utom utgående HF. Vill inte byta ut saker förrän felkällan är hittad till 100%. Mitt skåp heter Dometic RMT 7651 L. Går utmärkt att tända från utsidan, men får då fel spänningssignaler. Jag är ingen expert, men har pillat med elektronik i 45 år. Att bara byta ut är inte min grej.
Fick ett originellt svar idag från en Åf, "det är fel på teglet".
När jag fick fel på kyl sa dom på Domestic Göteborg kom hit med kontrollboxen i handen så testar vi den, annan modell på kyl men dom kanske kan testa din tändmodul också du måste ha den i handen tar inte emot om du kommer med husbilen dit värt och kolla med dom ?
 
  • Gilla
Reaktioner: ses

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
När jag fick fel på kyl sa dom på Domestic Göteborg kom hit med kontrollboxen i handen så testar vi den, annan modell på kyl men dom kanske kan testa din tändmodul också du måste ha den i handen tar inte emot om du kommer med husbilen dit värt och kolla med dom ?
Tasck för ett värdefullt svar. Har sett i ett tyskt forum att man kanske kunde testa, ditt svar bevisar. Skall ringa Dometic i Gbg, kanske kan fler testa. Eller om jag kan skicka dit den.
Lööfs gasol i Karlstad, mycke trevliga med god kunskap!
Lööfs gasol i Karlstad, mycke trevliga med god kunskap!
Tacka för det, Värmland.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Tasck för ett värdefullt svar. Har sett i ett tyskt forum att man kanske kunde testa, ditt svar bevisar. Skall ringa Dometic i Gbg, kanske kan fler testa. Eller om jag kan skicka dit den.


Tacka för det, Värmland.
Har du kollat att det inte är ett jordfel, brännaren har ingen eller dålig kontakt med minus. Rostig brännare? Då får du ingen gnista.

Du kan även behöva justera tändstiftet och tändsäkringen.
Tändstiftet behöver vara riktad ner mot brännaren. Tändsäkringen behöver vara i den varma delen av lågan och inte alltför när tändstiftet.

Det kan även vara så att gnistan från tändstiftet hoppar lite hur som helst och till fel ställe.
Går att kolla när det är mörkt ute.
 

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Har du kollat att det inte är ett jordfel, brännaren har ingen eller dålig kontakt med minus. Rostig brännare? Då får du ingen gnista.

Du kan även behöva justera tändstiftet och tändsäkringen.
Tändstiftet behöver vara riktad ner mot brännaren. Tändsäkringen behöver vara i den varma delen av lågan och inte alltför när tändstiftet.

Det kan även vara så att gnistan från tändstiftet hoppar lite hur som helst och till fel ställe.
Går att kolla när det är mörkt ute.
Kollat allt via tips, bara boxen kvar.
 

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Jag fick chansen att köpa ett nytt Dometic idag, till ett kraftigt rabatterat pris. Mycket pengar, men svårt att tacka nej, väntar lite. Vi trivs otroligt bra med bilen, få mil trots 2011. Snål men slö.
 

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Pratat med Dometic idag. 99% säkerhet att det är boxen. Finns i Tyskland. Om Dometic testar boxen, är det på en befintlig anläggning. Beträffande Kinatillverkning eller inte. Tyska produkter betyder inte att elektroniken tillverkas i Tyskland. Redan i början av 80-talet tillverkades en hel del i ett östland. Om detta skulle jag kunna skriva länge. Skall kolla utpris i Tyskland.
 
Toppen