• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic kylskåp RM7655L

Fredie W

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Västerås
HBK-Nr
2913
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 3,0
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Elegance 821G
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Ospecificerat
Jag står i Spanien och får inte kylskåpet att fungera på gasol. Det luktar "apa" under markisen och det kyler inte. Lågan brinner blått och vackert. Har haft mek. här, som prövat med nytt munstycke och brännare. Det kostar bara pengar utan resultat. Någon som har ett förslag?
Fredie W
 
F

F.d. 16701

Guest
Hej har haft problem med mitt, en gång gick varken på el eller gas fick rådet av en kylmontör att vänd det upp och ner 1 timme ca och sen vända det rätt och starta det började kyla direkt efter jag startat det det är då en liten flaga som släppt i kylrören och inte kommer förbi förträngningen när den skall förgasas när man vänder upp och ner kan den släppa som i mitt fall ,har man tur kommer den alldrig tillbaks. Hoppas ni får det trevlig där nere Häls. Samoht
 

perjan

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Kil
HBK-Nr
11397
Medlemskap
2024
Vår kyl/frys Dometic RM7655 ger en svag bränd lukt vid övre ventilationen på utsidan då man kör på gas.
Känns tydligt då man passerar ute vid vid ventgallren. Lukten påminner om bränd färg /plast.
I övrigt fungerar kyl/frys helt OK på 230, 12V och Gas trots lukten.

Detta har inträffat nu efter 10 års användning.
Jag har öppnat det nedre gallret och konstaterat att utrymmet är väldigt smutsigt och dammigt.
Gaslågan ser ut att brinna helt OK.

Jag tror inte att smuts kan förorsaka en lukt av bränd färg/plast.
Kan gasvärmningen vara för varm? Termostaten fungerar ju bevisligen.
 
Toppen