• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dometic kylskåp 8505

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2026
Behöver hjälp med följande:
Sitter i Tosteberga med vår nya husbil och har ett kylskåp som inte vill vara med till 100%!
Följande har hänt: Kylskåpet står och blinkar blått och det fungerar inget lyse i kylskåpet, kylan verkar fungera det flexar mellan AES och 230 på displayen som också fungerar, när vi stänger av kylskåpet och sätter på det efter instruktionen i instruktionsboken så dröjer det ca 2 min innan lyset slocknar och det börjar blinka!
Vad göra??
Bilen är från 2011!

Med vänlig hälsning Birgittha och Mats
icon9.gif

Sv: Dometic kylskåp 8505

Hej! Detta kan vara en orsak. Om bilen varit parkerad någon dag, och lutat framåt eller bakåt mer än 4 grader slutar det att fungera. Konvektionskylskåp. Enligt tillverkaren skall bilen stå plant, om man parkerar en längre tid, vilket inte framgår i instruktionerna.

Kontrollera att det finns sk "styrström" in i kylskåpet. Är det så att det inte finns ljus i kylskåpet, ja då är det en 12 volt säkring som gått.Så in i boxen med säkringar, leta rätt på den trasiga säkringen.
:yes:

Hur gör man då om ej bilen har stått plant och kylskåpet ej fungerar?
Lutar bilen ut andra hållet:spinny:

Har ni 230 kopplat?
Har ett likadant skåp, ytterst känsligt för spänninggsfall.
Pröva med att ställa om till 230 läget.

Hejs
Claes 105

Våran kyl funkar trots kraftig lutning och det är konvektorkyl, ammoniak-
Vätskan ska nog räcka även vid lutande kyl.

Tillbaka
Toppen