• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic HSG 3436

F

F.d. 50018

Guest
Hei.

Jeg har en koketopp / gassbluss der dysen hele tiden tetter seg.
Jeg ønsker å sku av dysen for å rengjøre den, men er redd for at gassrøret som dysen er festet til, vil løsne og ramle ned så jeg ikke får skrudd fast dysen igjen, uten å måtte komme til fra undersiden.

Noen som har erfaring med dette ?
search


Mvh.
Kairo
 

Bilagor

  • 70472.jpg
    70472.jpg
    42,3 KB · Visningar: 57
  • 105313062_ml.jpg
    105313062_ml.jpg
    49 KB · Visningar: 63

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
På den brenneren så skrur en ut de to Torx skruene og løfter av toppen. Det er de små hullene i kanten av neste del som tetter seg meget lett. Børst eller skrap ut hva som sitter fast i de små rillene. Dysen i midten sørger for blanding av gass og luft slik at det blir rene flammer ut av kanten.
 
F

F.d. 50018

Guest
Hei.

Takk for svar.

Jeg skrudde tidligere ut toppen (del 166 ), med det resultat at underdelen løsnet og ramlet noen cm. ned.
(virket som om underdelen sto i spenn pga. påmontert gassrør.
Jeg hadde litt styr med å skru det sammen igjen.

Likevel satt dysen igjen i underdelen.

Jeg ønsker å skru ut dysen, uten å løsne toppen (del 166).
Er usikker på om jeg kan få problemer med å skru dysa på plass igjen.
Om den delen som dysa er gjenget i, da vil løsne fra underdelen.

Kairo
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det er kun del 167 du skal ta av, rillene som danne flammehullene sitter på toppen av 166. Selv en dråpe potatisvatn kan tette disse. En må og rengjøre 167 på undersiden. Alle de 10 - 15 brennere jeg har fikset for folk hadde litt smuss i en eller flere riller. Er det en rille ved flammevakten så slukker flammen med en gang, er det ved gnisten så tenner det ikke.
 
Toppen