• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

dometic hb 2500

conny/sivan

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
4413
Medlemskap
2024
hallå o god fortsättning,
tänkte kolla om det finns nån ny erfarenhet av den här kylare/värmaren,
det var flera år sedan det var nått inlägg,har tänkt köpa o montera den själv
vilket jag inte tror är nått problem,men den har ju funnits ett tag så det borde finnas fler med synpunkter om den.
mvh conny
 

Tommy Glader

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Eda
HBK-Nr
680
Medlemskap
2024
Sv: dometic hb 2500

Monterade en sådan förra året på vår Adria, mesta böket vat att avlägsna takluckan och få bort allt gammalt klet. Det tog 1 timma från start till mål och vi är helnöjda både med bullernivå och kyleffekt men värmen är inte mycket att hurra för men det var inte därför den inköptes, vi monterade den mitt i bilen. Lycka till!

PS kolla runt det skiljer en massa på priset.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: dometic hb 2500

Vi har en sådan monterad i garaget. Helnöjda efter att ha haft den monterad sedan 2009 utan fel.
Om du skriver hb 2500 i sökfältet på förstasidan så får du mycket att läsa om den här ACn.
 

conny/sivan

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
4413
Medlemskap
2024
Sv: dometic hb 2500

Jag kanske ska tillägga att dometic hb 2500 är en modell som inte monteras i tak,den skall monteras vid golv där det passar ,enligt tillverkaren har den lika bra verkningsgrad på både kyla och värme som dom dyraste takmodellerna.
Med vänlig hälsning, conny
 
Toppen