• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dometic FreshLight 2200

tommycoach

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
10971
Medlemskap
2025
Hej mina cybervänner!
En fråga till Er här på forumet, är lite sugen på att investera i en AC typ Dometic FreshLight 2200 med ljusinsläpp.

Min fråga till Er är om det är någon som har installerat en sådan här och vad Ni i så fall har för synpunkter. Jag har bl.a hört att den skall föra lite mer ljud än de "vanliga". Men på Dometics hemsida står det att den är tystgående, men allt är väl relativt :).

Det står också att det är till bilar upp till 7 meter, våran är 7, 58 men det bör väl fungera i vilket fall, eller vad tror ni.

Ha det gott där ute i sommarvärmen.

F

F.d. 29865

Guest
Sv: Dometic FreshLight 2200

Hej själv du glade.

Har en 2200 i vår bil som är 7.39 och det ända jag vill säga är, var inte "snål". I dag skulle jag valt en 2500.

Tycker att 2200 är ett gränsfall.

Ha det och lycka till.

:mcride:

tommycoach

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
10971
Medlemskap
2025
Sv: Dometic FreshLight 2200

Detta är nog första gången på de år jag varit med i denna förening som det inte kommit in några synpunkter på min fråga. Kan ju mycket väl vara så att det inte finns någon husbil som har denna variant av AC. Då är det till att vänta till mässan att få svar på mina funderingar innan man investerar. Ha det gott ute på vägarna och var rädda om varandra. :cool:

Toppen