• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic Fresh Light (Var köpa?)

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Dometic lanserar ny luftkonditionering - Dometic

Vid en snabb koll på Internet så verkar den kosta 28 000Kr i sverige och då antar jag att någon montering inte ingår.
Någon nämnde att den kan gå att få tag i en till lägre pris i Tyskland. Runt 19 000Kr.

Var bör jag titta för att hitta en till vettigt pris? Någon som kan länka till några sidor?


En sak till jag vill ha och som inte har med ac att göra. En liten parabol med litet stativ att placeras på mark. Samt en hårdplastväska att skydda parabolen i då den ligger i lastutrymmet.
Möjligen an billig variant att fästa på taket. Men jag har lite svårt att klättra upp där för att ställa in den varje gång. Så den bör gå att vrida in innefrån husbilen. Men jag har inte lust att lägga massa pengar på TV-tittande, så viktigt är det inte.
Några tips???
 
Senast ändrad:
J

Jarn

Guest
Senast redigerad av en moderator:

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Dometic Fresh Light (Var köpa?)

Jo, det kan vara en idé. Åker troligen till Tyskland i sommar i vilket fall som helst.
Tänkte annars montera den själv. Men köper jag den så långt hemmifrån så är det ju skönt att slippa ha den liggande på golvet tills jag kommer hem.:)
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Dometic Fresh Light (Var köpa?)

När det gäller parabolantenn. Vilket är bäst att ha om man monterar det på taket? En "parabol med microvågshuvud" eller en sådan där platt (array?) antenn?

Vilken av de olika Maxwiev har du?
 

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Dometic Fresh Light (Var köpa?)

Jag har en med mikrovåg en sk parabol (viasat) och i det priset jag nämnde fick jag även trådlös överföring till tv nr 2 . Jag tar in svensk viasat ner till Italien och södra Frankrike sen behövs det ett annat kort
/Claes
 
Toppen