• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Dometic 8505 Kylskåp strömlöst.

Ove.Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
14956
Medlemskap
2024
Kylskåpet levde ett eget liv med att sätta på sig själv och sedan stängde av sig själv med 5 minuter mellan starterna. Nu är det helt dött jag har kollat och det finns ingen ström förutom en liten vit kabel som blir strömförande när jag startar bilen.
Har följt upp röd plus kabel och vit minuskabel från kylskåpet dom två går till husbilens EBL och det uttaget som + kabeln går in i finns ingen ström heller.
Har provat att sätta på ström på denna kabel till kylskåpet men det var lika dött.
På EBL finns det två minus kablar också som är till kylskåpet - kabeln fungerar.
Får även berätta att jag har satt på Solceller som är kopplade till regulatorn och sedan till huvudbatterit och till startbatteriet, har inte gått i genom EBL med solcellernas laddning.
Detta har jag gjort en vecka innan kylskåpet fick eget liv. (jag har inte tryckt på start på kylskåpet)
HAR NI NÅGON IDE VAD SOM HAR HÄNT OCH HUR JAG KAN FIXAT.
Ove i Lysekil
P.s. Det får bli kylväska nästa vecka om ni inte kommer på något
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Finnes olika modeller av el här har du ett schema som det kan vara.
Läst om fukt I panel.
Sen är dom på Dometic I Göteborg västra frölunda bra att prata med.
 

Bilagor

  • Screenshot_20240331_180500_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20240331_180500_Samsung Notes.jpg
    313,7 KB · Visningar: 30

Ove.Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
14956
Medlemskap
2024
Nu har jag fått igång kylskåpet. Det var helt strömlöst så jag trodde att Electroblocet EBL krånglade. Trixade ett tag så sprang det igång, antagligen så har något hängt sig i EBL när jag hållit på och kopplat med batterina när jag kopplade in solcellerna. Lite tur får man ha ibland. Men det var bra och få reda på att det finns hjälp och få i V.Fröunda till nästa gång.
 
Toppen