• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Documents and settings - onödigt?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Hej! Jag fick in ett virus (trojan) i datorn när jag slulle uppdatera Java och F-Secure lyckades inte ta bort det utan kom bara med en massa fåniga förslag hit och dit som jag inte begrep ett jota av. Till slut blev jag förbannad och tog bort hela den infekterade filen "Documents and Settings" och då försvann viruset.

Varje gång jag har köpt ny dator har jag rensat bort en massa fåniga program och det har fungerat utmärkt. Vad i herrans namn har "Documents and settings" för funktion egentligen? Datorn fungerar minst lika bra nu eller bättre, tycker jag. Kan någon datorexpert förklara för mig vad man ska ha "Documents and Settings" till?

Tack på förhand

Jappe
 
Senast ändrad:

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Documents and settings - onödigt?

Hej Jappe, de var ju spännande, alltså att du inte saknar nått.
Mappen som du nämner innehåller alla dina inställningar, dokument bilder musik o jag vet inte vad.
Om du nu lyckats med konsstycket att deleta dethela o ändå inte saknar nått
så är det bara att gratulera.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Documents and settings - onödigt?

Jaha, intressant! Så här såg rapporten ut:

Genomsökningsrapport

den 1 oktober 2008 13:49:47 - 15:43:07


Datornamn: ACER-188B83FC28
Genomsökningstyp: Utför fullständig datorkontroll
Mål: C:\ D:\ + system + rootkits Resultat: 1 skadligt program hittades

Trojan-Downloader.Java.OpenConnection.aq (virus)
  • C:\Documents and Settings\Jan Piening\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\34\7839eda2-515041f4\javajava\Java.class
Uppenbarligen lyckades jag med konststycket att bara ta bort en liten lagom bit av "D and S". Skickligt av mig! Jag visste inte att jag var så duktig på sånt här. Allting fungerar som det gjorde innan. men antagligen fattas det någon liten bit, men det upptäcker jag väl så småningom vad den biten skulle vara bra för.

Tack för svaret!

Jappe
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Documents and settings - onödigt?

Hej, Ja nu är det mera begripligt . Den lilla bit som togs bort
kommer du säkert inte att sakna. Många liknande kommer ditt virusprogram att hitta i framtiden, det dräller av dom i cyberrymden.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Documents and settings - onödigt?

Jo Bernt, men varför dök viruset upp i samband med uppdatering av Java. F-Secure reagerade omedelbart och skrek till, men tog inte bort viruset och kunde efteråt inte heller göra något åt det. Detta fick jag göra själv! ;)

Det är väl virusprogrammens uppgift att ta bort virus som omedelbart upptäcks. F-Secure skyllde på att viruset bytte namn hela tiden.

Jappe
 

Tommy

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2024
Sv: Documents and settings - onödigt?

Hej Jappe!
Jag har idag haft samma problem på 2 st. datorer.
Kan det va influensa?
Hälsningar
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Documents and settings - onödigt?

Hej Tommy! Hur bar du dig åt för att bli av med "influensan"? Jag har inte haft några större problem med datorvirus tidigare.

Jappe
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Documents and settings - onödigt?

Jappe, om Du kommer till Kungstens Vårdcentral den 20/10 kl 14.01 så kan du bli vaccinerad mot Influensa.
Tror ej att det gäller Datorn men om Du har intresse kan jag fråga för DEN.

Hls / Kurt.
:twitcy::twitcy::confused:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Documents and settings - onödigt?

Kurt! Vi har egen vårdcentral i SNU, så det så. Skulle jag åka in till Göteborg, så skulle jag väl bli smittad innan jag hann fram till vårdcentralen. Jag har bott i Göteborg, så jag vet hur det är där. Hela stan är full med smittor! Har man bacillskräck, så har man!

Vad datorn anbelangar, så är den nyvaccinerad och helt smittfri nu och uppför sig som när den var nyfödd!

Jappe (fröken Svimfärdig)
 
Senast ändrad:
Toppen