• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

DjurDekaler

M

mikkis

Guest
Hej

Jag har googlat och sökt på nätet överallt utan att hitta något svar.
Är det någon här på forumet som vet vad alla länder i Europa har för djursymbol?

Vi här i Sverige har ju Älg, Spanien har Tjur osv....
är det något som vet vad resten av länderna i Europa har för symboler eller djur ?

Mikkis

Sv: DjurDekaler

Tack gunnar.

Men det är ju som du skrev klistermärkena jag är ute efter...
de olika nationaldjuren i klistermärkes form, som man sätter upp på sin husbil eller annat, för att man varit i respektive land.

Mikkis

Hej mikkis, det finns en annan variant som är en tom europakarta som bara visar gränserna. Varefter man besöker länder så följer länderna med i olika färger som klistras fast på kartan.
Jag lägger in en liten dålig bild på kartan, men vet tyvärr inte var man kan köpa den.

image.jpg

M.v.h. JANKRO.

hej igen !!

Åter till min fråga eftersom jag fortfarande inte fått någon klarhet i det jag funderade över

Är det verkligen ingen i vår underbara klubb som vet detta med vilka djur eller figurer som varje land i europa har som nationaldjur , jag menar då klistermärken ( dekaler ) att sätta upp tex,, bak på sin husbil.

Vi har ju som sagt Älg i sverige, spanien har tjur och Portugal har tupp. men vad har Danmark, Tyskland,Frankrike och Luxembur, tex.. ??

Mikkis

Tillbaka
Toppen