• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Djur vid vägkanten

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Djur vid vägkanten

Detta var Otto! En glad och trevlig katt!

Otto2.jpg

Han uppehöll sig vid vägkanten för ett par dagar sedan. Han ansågs trafiksäker! Det var han också, till en viss gräns. Den gränsen sätts av bilföraren!

Den sista timmen i hans liv, innan han "togs bort" av veterinären, vrålade han av smärta! Otto blev 5 år gammal.

Jappe

Senast ändrad:

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Den här bilden tog jag på altanen för ett par minuter sedan! Nära en 30-väg! Många struntar i hastighetsbegränsningen!

Visa bilaga 42137

Undrar hur länge dom får leva....

Jappe
Mötte en lika dan familj mitt i en kurv på 70 väg i går. Har ingen kört på dom i natt lever dom i godan ro. Fast lite förhöjd puls hade dom säkert en stund, särskild den lilla.

Tråkigt med katten. Det är alltid sorgligt när husdjur går bort beklagar.
bosse b

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Mötte en lika dan familj mitt i en kurv på 70 väg i går. Har ingen kört på dom i natt lever dom i godan ro. Fast lite förhöjd puls hade dom säkert en stund, särskild den lilla.

Tråkigt med katten. Det är alltid sorgligt när husdjur går bort beklagar.
bosse b

Tack bosse b, men det var inte min katt! Jag hade dock privilegiet att få vara med honom från födseln tills han dödades! På bilden en liten "Otto" tillsammans med sin syster "Era".

Otto3.jpg

Ägaren flydde från Bergsvägen i Stenungsund med sin "Otto" som de flesta hyresgästerna gjorde, inkl. undertecknad när "Stjärnan" härjade som värst där! (se tråden Kattrappor).

Otto lämnade ett bestående minne på min högerarm, ett ärr efter en reva som han gav mig för något år sedan när han kom och hälsade på i min lägenhet på Bergsvägen. Man skulle kunna säga att vi var "blodsbröder"! :msn_flower:

Jappe

Senast ändrad:
Toppen