• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Djupa repor i alkoven - vilken firma kan fixa i Stockholm?

antonj

HBK Intresserad
Inlägg
14
Kommun
Älvsjö
Hej,

Skulle lämna in husbilen för byte av vindrutan, men firman lyckades köra in alkoven i ett tak och gjorde en del repor.

Jag skulle behöva tips på firmor runt Stockholm som kan hjälpa till, med att antingen laga eller byta. Har ni några tips på vilka som tar dig an såna här jobb?

AM-JKLVoYQCWMQDvhYj4CHzUpkWGYRoetlDObnD4AGKU2shazZyJXGtwNmnVOZUYPTtUp5xeMchWYICF_BF3eBlmSDjxFB-5a8rrMb_SGy1ZeTV_qlnOxalTemyL6nUeAedUVqUlL57PonCXjzVUP8s2UjKLwg=w906-h2010-no
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
367
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Hej,

Skulle lämna in husbilen för byte av vindrutan, men firman lyckades köra in alkoven i ett tak och gjorde en del repor.

Jag skulle behöva tips på firmor runt Stockholm som kan hjälpa till, med att antingen laga eller byta. Har ni några tips på vilka som tar dig an såna här jobb?

AM-JKLVoYQCWMQDvhYj4CHzUpkWGYRoetlDObnD4AGKU2shazZyJXGtwNmnVOZUYPTtUp5xeMchWYICF_BF3eBlmSDjxFB-5a8rrMb_SGy1ZeTV_qlnOxalTemyL6nUeAedUVqUlL57PonCXjzVUP8s2UjKLwg=w906-h2010-no
Prova karossdoktorn i Tumba
 

antonj

HBK Intresserad
Inlägg
14
Kommun
Älvsjö
Det är väl inte riktigt så det funkar vid andra försäkringsärenden?

Om de ska kunna leta rätt på en verkstad så behöver de förmodligen tillgång till min bil för att kunna få skadorna bedömda, och hur lång tid det kan ta vet nog ingen.. I värsta fall har de ju bilen i flera månader utan att något händer.

Men åter till frågan, om verkstäder.

Nu fick jag tips om att det var husbilslackerare som fixar sånt här. Bennys i Länna/Trångsund. Kändes pålitlig vid ett första samtal.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.365
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Hej,

Skulle lämna in husbilen för byte av vindrutan, men firman lyckades köra in alkoven i ett tak och gjorde en del repor.

Jag skulle behöva tips på firmor runt Stockholm som kan hjälpa till, med att antingen laga eller byta. Har ni några tips på vilka som tar dig an såna här jobb?

AM-JKLVoYQCWMQDvhYj4CHzUpkWGYRoetlDObnD4AGKU2shazZyJXGtwNmnVOZUYPTtUp5xeMchWYICF_BF3eBlmSDjxFB-5a8rrMb_SGy1ZeTV_qlnOxalTemyL6nUeAedUVqUlL57PonCXjzVUP8s2UjKLwg=w906-h2010-no
Kontakta ditt försäkringsbolag. Har du helförsäkrat bilen. Skadan bör anmälas. Skadan är allvarlig.
Jag håller med Pålle det är ju firman som är vållande. Du ska gå skadefri.
 

antonj

HBK Intresserad
Inlägg
14
Kommun
Älvsjö
Ja, det är ju det som kommer ske. Firman som orsakade detta kommer stå för hela notan.

Frågan gällde snarare vem som kan fixa en sån här grej. Om någon har erfarenheter av någon som är duktig.
 
Toppen