• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Display 12 V huvudströmbrytare

Bengt-Anders

HBK Medlem
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
21856
Medlemskap
2025
IMG_4765.jpegDisplyen har slocknat. Funktionerna på knapparna under displayen fungerar som vanligt. Finns det något man kan göra förutom att byta hela instrumentet?
Någon som vet vad det kostar att byta?

Bengt-Anders

HBK Medlem
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
21856
Medlemskap
2025
Har nu kollat elen som går fram till skärmen men symbolerna syns inte. Enligt en som hjälpte mig att kolla elen menar att det finns en microprocessor någonstans som styr symbolerna på skärmen.
Få kolla vidare.
Är Bengt i Örkelljunga bättre än Husvagns Svensson vad gäller elketronik eller finns det någon annan som kan detta?

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Har nu kollat elen som går fram till skärmen men symbolerna syns inte. Enligt en som hjälpte mig att kolla elen menar att det finns en microprocessor någonstans som styr symbolerna på skärmen.
Få kolla vidare.
Är Bengt i Örkelljunga bättre än Husvagns Svensson vad gäller elketronik eller finns det någon annan som kan detta?
BiÖ är återförsäljare för Carthago, dom kan systemet eller kan fråga fabriken i Tyskland, det har bytts ett antal paneler så risken är nog att du behöver byta den, Det är CBE system i bilen vad gäller el.
Jag antar att du provat koppla från batteriet helt.

Toppen