• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Digitalbox ock Takskärm??

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Fråga från en inte så teknisk person. Kan jag enbart med en takskärm se canal digital med deras box?? Måste det vara en TV???
Hur är det med TV i datorn? finns det bra teknik för detta idag för husbilsbehov??
Häggen i Umeå

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: Digitalbox ock Takskärm??

Hej
Med Canal Digital kort kan du givetvis bara se deras kanalutbud men du behöver inte ha deras box. Finns en del andra boxar på marknaden som klarar deras kort via en CA modul. Med ViaSat är det lite krångligare eftersom deras boxar är synkade med deras kort och du behöver då anmäla till dom så fort du flyttar kortet till en annan box. Som jag har fått veta så behövs alltid en TV för att se ovannämnda kanalutbud. Du kan också se de fria kanelerna i datorn om du köper till en TV modul. Finns på Kjell o Co. Utan TV modul så kan du se play kanalerna om du har internet uppkoppling i bilen. Hoppas detta hjälper dig framåt i TV djungeln.

Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest

Hej
jag tycker du ska försöka utan TV, det är ju bara onödiga prylar.
/Vidhem

A

Argos9595

Guest

Hej. Ja kan inte tänka mig att det skulle vara några problem med det. Är bara alla kopplingar rätt så ska väl det fungera. Tv kan man se på genom datorn, beror väl lite vad för kanaler du är ute efter i tv:n men det mesta finns ju där.

Lycka till....

//Magnus

Toppen