• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Digital dörröga

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Sv: Digital dörröga

Hej!
Det var så jag tänkte innan jag gick över till att leta ett fönster till dörren http://www.husbilsklubben.se/forums/t75407/

Jag kollade på Jula 399:-, Clas Ohlson 499:- och Kjell 499:-. Clas har en mindre skärm än andra (ca 70 mm diagonalt).

Samtliga kräver en viss minsta dörrtjocklek för optiken och har en sladd som skall anslutas till skärmen genom efter att man skruvat bort bakstycket, vilket gör skärmen svår att tillfälligtvis ta bort.

Anledningen till att jag i stället väljer ett fönster är att skrärmen troligen inte tål väta om det exempelvis skulle börja regna då dörren står uppfälld. Sedan erbjuder ett dörrfönster flera andra fördelar till nästan samma pris om man vill.
//Conny

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Hej!
Det var så jag tänkte innan jag gick över till att leta ett fönster till dörren http://www.husbilsklubben.se/forums/t75407/

Jag kollade på Jula 399:-, Clas Ohlson 499:- och Kjell 499:-. Clas har en mindre skärm än andra (ca 70 mm diagonalt).

Samtliga kräver en viss minsta dörrtjocklek för optiken och har en sladd som skall anslutas till skärmen genom efter att man skruvat bort bakstycket, vilket gör skärmen svår att tillfälligtvis ta bort.

Anledningen till att jag i stället väljer ett fönster är att skrärmen troligen inte tål väta om det exempelvis skulle börja regna då dörren står uppfälld. Sedan erbjuder ett dörrfönster flera andra fördelar till nästan samma pris om man vill.
//Conny

Undrar om man kan förlänga kabeln,då skulle man kunna ha kamera ex,i utebelysnings armaturer:confused:

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej!
Ja, tanken har även slagit mig, men jag har inget bättre ställe än dörren för skärmen. Antagligen kan du få ett svar om du mejlar Kjell och Clas.

Jag minns att det förekom olika kontakter på sladdarna så kolla om det är enkelt att göra en förlängning till någon och prova i butiken.
//Conny

Toppen