• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motor Difftrycks givare partikel filter

Bravera

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
19406
Medlemskap
2025
Ja då var det dax igen för denna irriterande difftrycks givare partikel filter
Verkar som den måste bytas varje år
Är det någon som har någon lösning på detta problem verkar som det blir kondens i givare o därav felkod det är ju lite besvärligt att komma under och byta denna

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Ja då var det dax igen för denna irriterande difftrycks givare partikel filter
Verkar som den måste bytas varje år
Är det någon som har någon lösning på detta problem verkar som det blir kondens i givare o därav felkod det är ju lite besvärligt att komma under och byta denna
Jag har för mej att jag har sett info om att den flyttades in i motorrummet på nyare bilar för att bli av med problemet, kan vara värt att undersöka om det är möjligt att modifiera.

ullstorp

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
14856
Medlemskap
2025
Det finns /fanns en ombyggnadssats som man monterade uppe vid motorn som gjorde att kondensvatten inte kom ner i
sensorn, För att få tips om detta om satsen finns kvar får man vända sig till en Fiat verkstad som har hållit på länge. Landvetter bil har hållit på med Fiat sedan 1953 och det var där jag fick min ombyggnad sats visserligen var det 2016.

Toppen