• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselvärmare

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Det finnes en china JB diesel combo heater sök på youtube
Många som testat den ser ut som kopia på truma kolla själv på panelen exakt som truma samma ikoner snacka om kopiera.
Kanske rent av kommer från samma tillverkare. Jag tror inte någon i Putzbrunn sitter och löder ihop de paneler det står Truma på...

Pålle
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024

skalleskalle

HBK Intresserad
Inlägg
38
Kommun
Skellefteå
Om jag vore du skulle jag satsa på en dieselvärmare som värmer både motorn och bodelen. Då har man ju alltid motorn startklar och även hytten är varm. Okej det drar nog lite mera ström men då föreslår jag ett elverk som startar automatiskt när battriet går under en viss laddning. Annars finns ju dual top den värkar ju ganska bra. Drar väl något mindre ström.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag har en Vevor 2kw som jag är väldigt nöjd med. Kostar runt tusenlappen beroende på var du handlar. Tar väldigt liten plats. Min sitter bredvid Truman.

Hasse har du inte sett vad husbilskanalen tycker om Vevor?

 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag har haft ett problem med min Vevor dieselvärmare. Glödstiftet gick sönder på vägen ner till Spanien. Bytte det och sen har den gått en stund nästan varje kväll och morgon sen dess. Jag hade en Planar i min gamla husbil och den funkade i 5 år utan problem. Sen gick kretskortet sönder i den och det kostade mer än Vevor värmaren gjorde så därför blev det en sådan. Jag tycker Vevor funkar lika bra som Planar gör. Bägge är ju kopior men Planaren är dyrare. Den kanske går sönder ikväll det vet man ju inte men än så länge gör den sitt jobb till en väldigt billig peng.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
"Kina dieselvärmare" är faktiskt riktigt överkomliga prismässigt.
Men jag läste någonstans att en ägare rekommenderade att beställa 2st, så har man tillgång till reservdelar, som jag förstått så tar det tid att få hem reservdelar till dem (?) dessa kopior håller tyvärr inte lika länge som originalen, och jävlas de så är det alltid när man som mest behöver dem.
Så som ett komplement är de perfekt, men att fullt ut ersätta ett original värmesystem vet jag inte ifall jag skulle chansa på.
 
Toppen