• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselvärmare larm o lite annat.

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Hej!
Tänkte lägga upp lite trådar om mina små projekt.
Men då det kan vara svårt att veta var t.ex. man skall lägga lite om Webasto eller Larm så valde jag istältet att köra en blogg.

Vet inte ens om detta inlägg ligger rätt :wub:

Hur som helst är ni intresserade av lite husbils meck med fokus på utrustning och funktion. Titta då förbi bloggen.

http://www.husbilsklubben.se/forums/blogs/epersson/


Erik
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Dieselvärmare larm o lite annat.

Kanske lite synd att skrota parabolen? Om den är någorlunda modern så går den kanske använda utan dyra abonnemang? Detta genom att beställa ett depositionskort för de fria kanalerna. Jag beställde ett sådant från Canal Digital, en engångsavgift på ca. 750:-, och perfekt mottagning i vilket fall i norra Europa.

aake
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Dieselvärmare larm o lite annat.

Hej
Har du testat LAVA TV,få TV;n kan mäta sig med den, vet att LAVA TV;n är dubbelt så dyr.
Tänk va bra det är när man köper en HB som är VINTER HB.Då slipper med komplitera den man har.

God fortsättnimg på det Nya HB året
/Vidhem
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Dieselvärmare larm o lite annat.

Kanske lite synd att skrota parabolen? Om den är någorlunda modern så går den kanske använda utan dyra abonnemang? Detta genom att beställa ett depositionskort för de fria kanalerna. Jag beställde ett sådant från Canal Digital, en engångsavgift på ca. 750:-, och perfekt mottagning i vilket fall i norra Europa.

aake

Hej aake!
Inte tusan skrotar jag parabolen, det är en Oyster 85 digital ci.
Tack för tippset om depositionskort, jag läste mig till det redan i höstas här på forumet så det är införskaffat och det fungerar. Tar dock med mig Boxerkortet i stället. Smidigare med bara en dosa och energisnålare med bara Tvn igång. Men när landets gränser passeras eller när jag blir sugen på lite tysk TV kommer parabolen väl till pass:)

Hej
Har du testat LAVA TV,få TV;n kan mäta sig med den, vet att LAVA TV;n är dubbelt så dyr.
Tänk va bra det är när man köper en HB som är VINTER HB.Då slipper med komplitera den man har.

God fortsättnimg på det Nya HB året
/Vidhem

Hej Vidhem!
har inte testat Lava men väl jämfört och läst på men för mig vann Grundig den matchen. Lava har DVD-spelare men som sagt jag släpar inte med skivor. Så priset avgjorde matchen. Saknar inget på Grundigen efter att jag testat den grundligt (försök till ordvits).

Ditt uttalande om vinter hb har jag lite svårt att tolka(kan vara ironi). Det får därför bli två svar.
1. Vad är en vinter hb. Ja är det en som har Webasto o värmeväxlare original. I sådana fall faller även den svenska "vinterbilen" Kabe bort. Då de inte hade detta original 2010.

Alternativt svar.
2. Ja visst! Men jag gillar ju att "komplitera" :)


Följer med intresse fortsatt arbete


Tackar för det!

Alltid roligt med lite respons. Nu iväg till garaget för lite kabeldragning.
 
Toppen