• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dieselvärmare avgas

F

F.d. 58815

Guest
Hej

En fråga till er som har monterat en dieselvärmare. Låter ni avgaserna gå ut under bilen eller har ni dragit ut slangen till sidan ? Om jag ska dra ut min avgasslang på vänster sida så blir den över 2 meter lång. Men det gör kanska inget ?

Kjelle

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025
Sv: Dieselvärmare avgas

När jag monterade dieselvärmare första gången fick jag tipset att dra den bak förbi/innanför bakhjulet och sedan ut till kanten. Detta skulle förhindra insug i bilen både vid körning och stillastående. Har funkat för oss.

Senast ändrad:

chiquita

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Sv: Dieselvärmare avgas

Hej.

Avgasslangen bör placeras så långt som möjligt ifrån luftintagen.
Både bodelens luftintag men även dieselförbränningens luftintag.

Se denna länk: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/280151
Där finns ett par bilder på hur avgasslangen ifrån vår Ebersprächer mynnar ut vid bilen bakre vänstra hörn.
Dessutom så syns hur välisolerad avgasslangen är. Avgasröret ut från dieselvärmaren blir nämligen riktigt varmt.

Lycka till /Roy

Toppen