• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Dieselpris

landetRunt

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
32411
Medlemskap
2024
Ja, man kan dock bredda uppmaningen så att den gäller försäljningen av fossila bränslen överhuvudtaget, med tanke på att xxxxx Bolund - fullständigt verklighetsfrämmande - svamlat om att dessa ska sluta säljas 2025 alternativt 2030 beroende på vilket succéframträdande man väljer. Då om inte förr kommer näringen att drabbas av viss dödsångest..

Den uppmaningen i lite modifierad form ställer jag mig bakom!
 
Senast redigerad av en moderator:

landetRunt

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
32411
Medlemskap
2024
Jag menar inte att vi ska kräva att vi ska återgå till användande av miljöförstörande produkter annat än när det inte finns alternativ, problemet är väl bara att man vidtar ganska omfattande åtgärder i god tid innan alternativen finns, som att stänga fullt fungerande kärnkraftverk som gjorts oekonomiska till följd av politiska beslut.
 

Vikfors

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
20996
Medlemskap
2024
Var i Tyskland i veckan och betalade 13,80 för Diesel. Såg också att diesel där är ca 1 kr billigare per liter än bensin. Konstigt hur världsmarknadspriserna drabbar Sverige så hårt... Noterade också att E10 95 är ca 50 öre billigare än "riktig" 95. I Sverige gick priset upp trots att man blandar in mer billig och energifattigare sås i bensinen. Vi har otur ;)
Churchill påstås ha sagt följande om USA:
(fri översättning)

Jag är säker på att de kommer att göra det rätta, så snart alla andra alternativ är testade.

Jag tror att detsamma gäller för Sveriges miljöpolitik.
 

Rapido9065

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Härjedalen
HBK-Nr
5135
Medlemskap
2024
Man kan ju börja här: https://www.husbilsklubben.se/articles/Åfa-okq8-preem-ids-sÅifa.26/
Ganska bra rabatt vi har i klubben. Denna vecka betalar vi 16,77 oavsett vad priset är på pumpen. Men det är väldigt olika priser i landet har vi märkt så man kan inte säga exakt vad vi har i rabatt.
Hade kontakt med Såifa tidigare idag, veckans pris är 16,97 per liter oavsett pumppriset. Husbilsklubben har tydligen inte fått pris för veckan.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Var i Tyskland i veckan och betalade 13,80 för Diesel. Såg också att diesel där är ca 1 kr billigare per liter än bensin. Konstigt hur världsmarknadspriserna drabbar Sverige så hårt... Noterade också att E10 95 är ca 50 öre billigare än "riktig" 95. I Sverige gick priset upp trots att man blandar in mer billig och energifattigare sås i bensinen. Vi har otur ;)
Churchill påstås ha sagt följande om USA:
(fri översättning)

Jag är säker på att de kommer att göra det rätta, så snart alla andra alternativ är testade.

Jag tror att detsamma gäller för Sveriges miljöpolitik.
Ja världsmarknadspriset slår hårt mot vissa regioner. I går tankade jag i mellersta Tyskland för 1,27 euro per liter, det billigaste jag tankat för under mina 4 veckor på tur. Idag tankade den dyraste dieseln av samma kvalitet för 1,74 euro per liter strax norr om Hamburg.
 
Toppen