• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dieselkraft Trimbox till Fiat Ducato 2,8 JTD

F

F.d. 29916

Guest
Har någon monterat denna box i sin husbil och fått erfarenheter av den?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Dieselkraft Trimbox till Fiat Ducato 2,8 JTD

Säg till om du vill ha åsikter om dieselbox av annat märke fast för mer än halva priset .

Dieselkrafts boxar har jag inte erfarenhet av alls dock andra boxar har jag känt på .

Senast ändrad:
F

F.d. 29916

Guest

Ser gärna emot synpunkter på andra boxar. Jag är ej bunden till en Dieselkraft.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag provade grannens bil och han har en KCRbox på den och den blev givetvis piggare men han har inte märk någon direkt bränslebesparing men detta kan ju givetvis bero på körsättet , han har kört den nu 15000mil på 2 år ( jag har bara kört den ca 50 mil ) men har inget "turbolagg" utan den det accar direkt .
Pris på denna till min bil är 6900:-

Jag har en box från Cartuning4u och den skulle höja effekten från 145hk/310nm med box 170hk/360nm och jag kör på steg 7 och där är allt väl men på 8 och 9 så blir gaskompensatinonerna för kraftiga när man kör med farthållaren så det blir som att sitta i en gungstol annars så går den bra .
Bränsleförbrukningen brukar ligga på 1,05-1,1 lit/mil boxen är såld till en bekant som har en 128hk och det var samma box/programvara till den och han har ingen farthållare så han kan köra på 9:an utan få gungstolseffekten .....
Priset på denna var 2000.- inkl frakt .

Jag har nu beställde en box av Mats Olsson och den kommer väl i veckan men innan jag monterar den skall jag köra med bilen utan box och se vad den drar på långfärd 1 tank upp ( dit vi ska ) och sen monterar jag boxen och kör hem och kollar snittet .

Jag skall även jämföra lite olika tider ex 80-100km/h på 5:an samt hur skillnaden är i Leabybacken utanför stan med och utan box.
Den boxen jag har beställt har även fjärrkontroll så jag kan stänga av den inifrån kupén , med den nya boxen blir effekten 181hk och 385nm enligt papprena .

Mer info kommer efter testerna .

F

F.d. 10211

Guest

låter intressant var köper du denna boxen är den lätt att montera
bengt

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Montering av boxarna görs på ca 10-15 minuter och är istortsett bara dra ur en kontakt och sätta i en annan i resp man drog ur och däremellan är boxen .
Sen är det bara placera boxen så den ligger still under huven , mycket enkelt .

Den sista boxen skall levereras av Mats och den är på G och kommer väl i nästa vecka men jag skall kolla mera exakt lite på hur bilen går utan box när det gäller bränsleförbrukning och ex. accleration på 5:an 80-100km/h samt som jag skev ovan körning i brant backe .

Detta tar jag när jag är ute med bilen för att annars så blir det ju bara en massa merkostnader för mej i diesel om jag skall testa hit å dit utan blir när man är ute .

Mer info här :
http://www.husbilsklubben.se/forums/t38356/

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2025

Har någon monterat denna box i sin husbil och fått erfarenheter av den?
Jag monterade själv in en box från Dieselkraft i en Fiat Ducato 2,8 JTD förra året.
Enkelt ,med spänning startade jag motorn och vilket klös.Det var precis vad jag ville ha. Slut på växlandet i backarna och lättare på gasfoten i övrigt. Jag är jättenöjd. Jag tycker jag kör lugnare sen jag monterat den. Perfekt för mej. Calleinvierno/Roffe

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Om du har 5 växlad låda på din Fiat så dra inte för hård på femman,,resultatet blir samma såm att köra för log hastighet medd femmans växel,,,menar under 80 km/h

Jag monterade själv in en box från Dieselkraft i en Fiat Ducato 2,8 JTD förra året.
Enkelt ,med spänning startade jag motorn och vilket klös.Det var precis vad jag ville ha. Slut på växlandet i backarna och lättare på gasfoten i övrigt. Jag är jättenöjd. Jag tycker jag kör lugnare sen jag monterat den. Perfekt för mej. Calleinvierno/Roffe

Toppen