• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diesel

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Idag höjdes dieseln till 18,34 kr/L på såifa kortet samtidigt sänktes den på marknaden så det skiljer ca 38 öre/L
i morrn tisdag räknar dom med att literpriset sänks ytterligare, är det något såifa kommer att reagera på och sänka priset också eller väntar dom till nästa måndag.
Mvh
Pelle
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.581
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Den info jag har fått är att man justerar priset en gång per vecka. Det kan vi ibland tjäna på jämfört med andra leverantörer, ibland inte.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Varför är listpriset drygt 1 kr mer hos Preem idag än hos andra bolag ?
Är ju rena lurendrejeriet då vårt pris är dyrare hos preem med rabatten 1,14 kr/l.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Listpris 11/5 Preem 24,52kr/l diesel.
Listpris 11/5 Cirkel K 23,51kr/l diesel
Vårt pris 23,38kr/l diesel.
Vart tog rabatten på 1,14 kr vägen?
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.233
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Listpris 11/5 Preem 24,52kr/l diesel.
Listpris 11/5 Cirkel K 23,51kr/l diesel
Vårt pris 23,38kr/l diesel.
Vart tog rabatten på 1,14 kr vägen?
Priset sätts per vecka, när dieseln var uppe i 27 något, så betalade vi 21 eller 22 något men priserna varierar ju från dag till dag just nu. Kolla priset på OKQ8 där vi har 65 öre rabatt men det varierar från dag till dag. Idag gäller det att vara vaken tyvärr.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Priset sätts per vecka, när dieseln var uppe i 27 något, så betalade vi 21 eller 22 något men priserna varierar ju från dag till dag just nu. Kolla priset på OKQ8 där vi har 65 öre rabatt men det varierar från dag till dag.
Är per vecka här måndag till måndag,
listpriset kan du kolla på Preem och andra bolag så detta har vi till nästa måndag.
Och andra bolag hade före måndag lägre listpris.
Kolla vad som står på Preem listpris så har du facit dra av 1,14 kr och kolla sen på andra bolag. Utan rabatt.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Listpris 11/5 Preem 24,52kr/l diesel.
Listpris 11/5 Cirkel K 23,51kr/l diesel
Vårt pris 23,38kr/l diesel.
Vart tog rabatten på 1,14 kr vägen?
Jag tankade i går och det var billigare att betala med kreditkortet än ÅFA-kortet. Om jag åkt till OKQ8 och betalat med OKQ8-kortet hade jag fått ytterligare några ören lägre pris.
Att det ser ut så här beror på att ÅFA sätter listpriset på måndag och sedan gäller detta hela veckan. I den här veckan har priset gått upp och ner flera gånger. För ett par år sedan följde jag upp hur stor rabatten blev i förhållande till det på pumpen angivna priset. Genomsnittsrabatten blev 69 öre per liter om jag minns rätt.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Priset sätts per vecka, när dieseln var uppe i 27 något, så betalade vi 21 eller 22 något men priserna varierar ju från dag till dag just nu. Kolla priset på OKQ8 där vi har 65 öre rabatt men det varierar från dag till dag. Idag gäller det att vara vaken tyvärr.
PS! Glöm priserna du ser på nyheterna det är listpriserna på bränslebolagens listpriser som gäller inget annat.
Dra av 1,14 kr på Preems listpris du ser idag så får du vårt pris på såifa kortet. Sen kan du jämföra där du bor. Jag har 23,11 kr i Gävle vid pump idag
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.233
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
PS! Glöm priserna du ser på nyheterna det är listpriserna på bränslebolagens listpriser som gäller inget annat.
Dra av 1,14 kr på Preems listpris du ser idag så får du vårt pris på såifa kortet. Sen kan du jämföra där du bor. Jag har 23,11 kr i Gävle vid pump idag
Det är inte mig du behöver övertyga ;) Jag kollar alltid priserna och har båda "våra" kort. Det är som sagt veckopris som gäller på Preem/SÅIFA inget annat.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.233
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Du vet ju precis vad priset är så mitt råd är att inte använda kortet om du hittar diesel billigare någon annanstans. När priset låg omkring 4 - 5 kr lägre än angivet pris på mackarna så verkade ingen klaga vad jag såg i trådarna.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Toppen