Fam Grönberg
FD HBK Medlem
Är det någon mer som har problem när jag har kört några mil och saktar ner till ex 50 kommer det lukt . Det är Fiat 3,0 -09
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har du kollat var luftslangarna in i värmepaketet mynnar ut,i de flesta helitegrerade bilar gör tillverkaren det LÄTT för sej,med luftintaget inne i motorutrymmet eller bakom motorhuven.På vår Byrstner exempelvis började luftslangarna bakom motorhuven längst upp under vindrutan och in i värmepaketet,resultat inget självtryck på luften när man kör och stillastående eller sakta och med fläkten på någorlunda fart så tas ju luften från motorutrymmet.Är det någon mer som har problem när jag har kört några mil och saktar ner till ex 50 kommer det lukt . Det är Fiat 3,0 -09
Det är sant Bengt-Åke att om man står presis bakom en annan bil så kommer avgaserna in,,men då går det att stanna fläkten, OM DEN ÄR PÅSLAGEN, OBS,den behöver ej vara på lika ofta,det blir självtryck när du kör.Vi känner samma sak så fort jag startar bilen och det är egentligen avgasdoft .
Det blir väl som ett rökmoln på marken när man startar bilen och jag har påpekat detta för Hymercenter men det var ingen annan som reagerat och jag kommer dra om slangarna som ligger framför högerhjulet .
Det var någon som sa att dom inte drog det till fronten för då var det samma sak vid köbildning .
På vissa Hymer så sitter insuget i skärmen och det ser ut som en vanlig ventil där .
Det är sant Bengt-Åke att om man står presis bakom en annan bil så kommer avgaserna in,,men då går det att stanna fläkten, OM DEN ÄR PÅSLAGEN, OBS,den behöver ej vara på lika ofta,det blir självtryck när du kör.
Tycker att vårt arangemang funkat utmärkt.