• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

diesel luftvärmare

Bobb63

FD HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Luleå
HBK-Nr
11934
Medlemskap
2021
Har lite funderingar att komplettera värme systemet med en diesel luftvärmare.Har en fiat -08 plåtis adria twin har någon tips om detta var de kan vara lämpligt att montera värmaren.Även lämpligaste sättet att ansluta till dieseltanken tacksam för tips.Bosse:rolleyes:
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: diesel luftvärmare

Har lite funderingar att komplettera värme systemet med en diesel luftvärmare.Har en fiat -08 plåtis adria twin har någon tips om detta var de kan vara lämpligt att montera värmaren.Även lämpligaste sättet att ansluta till dieseltanken tacksam för tips.Bosse:rolleyes:
Placera inte luftintag och avgasrör så att fartvinden släcker lågan som den gör i vårt fall.
//Conny
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: diesel luftvärmare

Du har inte funderat på att slänga ut den bef gasolvärmaren och ersätta den med en dieselvärmare? Finns bra kombivärmare hos både Truma och Webasto!
Om jag inte minns fel gjorde aake så i någon av sina plåtisar.
 
F

F.d. 25282

Guest
Sv: diesel luftvärmare

Prøv at se denne artikel om varme i autocamper.

www.dancamper.dk

se under Service Varmekomfort i Autocamper

Her monteres der en vebasto varmer med en kontakt således at den kobles uden om uret.

Du opnår en fin varmefordeling i hytten:spinny:
 
Toppen