• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Die blaue nacht

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Så var det snart dax o rikta fronten söderut o hämta hem våren o lite färsk sparris.
Tanken är att köra ner till Lombardiet i norra italien. Ner kör vi över öresundbron och rödby-puttgaren sedan genom Österrike o Schweitz till Italien.
På hemvägen så kör vi över Nurnberg och Die blaue nacht som jag vill slå ett slag för.
Detta är ett stort kulturevent som har hållt på i några år nu. Alla lampor i gamla staden bytts ut till blå, det är uppträdande i hela staden hela natten, marknad, gatuteatrar, konserter, shower, marknad, mat fest etc. En enorm folkfest med andra ord. Biljetten kostar endast 10 euro.
Die Blaue Nacht / Nürnberg, 28.05.2011 / Galerie 2011
Samma helg hålls också här världens största zoofackmässa alltså en zoo mässa för hund katt o andra sällskapsdjur Mässan är enorm utställningsytan som skall gås igenom är på 90 000 kvm o här finns allt.
www.interzoo.com
Har man sedan tid över är det en internationell dethleff träff på Detleff fabriken inte så långt härifrån. :)
Skall se o jag kan ta lite foton o hitta lite nya ställplatser till forumet under resans gång.

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen