• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Diamondbrite

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
hej är det någon som vet eller har resultatet nu, några år efter vaxning med Diamondbrite , jag har mina flaskor kvar och tänker använda dom nu till
kommande säsong, jag fegade lite för jag hade ett bra båt vax, som jag använt
varje vår ,och som är lätt att tvätta bort alla svarta ränder och flugor, med enbart vatten, som jag har kopplat en tvätt borste från ute duschen, utan schampo, så det har fungerat ganska bra ,men det kan bara bli bättre mvhHåkan

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Diamondbrite

Tre år sedan påläggning husbil och personbil behövs inte uppgraderias ännu så vi går in på 4:e året så det kanske stämmer med 6 års garanti vem vet.

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Jag köpte diamondbrite för 3 år sedan. Men jag har inte lagt på den än. Jaktfalken la på diamondbrite för 3 år sedan och den är fortfarande bra. Då räknade min hjärna snabbt ut att min håller 3 år till om jag lägger på den nu
:yes:

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

Jag googlar på Diamondbrite men ser bara att det är firmor som utför detta.
Kan man inte själv köpa produkten och polera?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Första kitten köpte jag av en mycket god vän här på HBK vars släkting sålde det , sedan räckte inte det till alla mina bilar ( och någon släktings) och hans lager var slut och då köpte jag från England :

Jag köpte dom flaskorna som heter stage 1&2 :

diamond brite stages 1 & 2 | eBay

J

Jarn

Guest

En liten varning är på plats när man köper billigt.
Jag köpte från UK via ebay vid tre tillfällen. Alla förpackningar såg identiska ut.
Tror dock att den ena sändningen var lacknafta i ena flaskan och billigt vax i andra.
De andra var bättre men eftersom jag testade bitar av husbilen, med olika vaxer på bitar bredvid varandra, så kan jag lugnt säga att Sonax Extreme 2 vax var minst lika hållbart och dessutom enklare att lägga på.
Så jag handlar det nog inte fler gånger på det sättet.

Har också läst om varningar just för falska varianter på nätet.

F

F.d. 53012

Guest

Jag googlar på Diamondbrite men ser bara att det är firmor som utför detta.
Kan man inte själv köpa produkten och polera?
Köp billigt av dom som inte behöver sitt och inte tror på det tydligen. Det är ju inte tvingande att sköta sin bil heller många har aldrig ens tvättat bilen och det fungerar bra också för den blir ju snart skitig igen.

Toppen