• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Detta hände min hund

steffo56

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Falun
HBK-Nr
32383
Medlemskap
2024
Vill informera/varna er som har hund med i bilen. Vi har en Knaus 700, 2021. Insidan på dörrtröskeln har en glipa på 6 mm hög och 15 mm djup, vår hund lyckades med att få in en klo i profilen när hon skulle hoppa ut. Klon slets av och sitter fortfarande kvar i profilen. Akut veterinär den 1 Maj, fem timmars väntan och 6600 skr fattigare. Kolla era trösklar för det är lätt hänt//StefanIMG_20220502_152001_2.jpgIMG_20220502_152149_4.jpg
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Tråkigt att höra att vovven gjort sig illa.

Vårat "golv"/"Trappsteg" har jag höjt så att mattan ligger i jämn
höjd med "insteget" så att man slipper detta och så slipper man stå på
den listen med hela kroppsvikten när man går ut och in.
Detta kanske inte är möjligt på er bil men det borde gå att sätta dit en list e.d.
i denna del.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.139
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag tror att det var golvlisten till myggardinen för dörren som min hund fastnade i.
Efter händelsen så la vi en dörrmatta över listen när hundarna skulle gå ut..
 

steffo56

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Falun
HBK-Nr
32383
Medlemskap
2024
Naturligtvis så var det skenan till myggnätet som ställde till det, så det blev lite krångligare.
Det Tony o Nette skrev om att höja golvet kan vara en lösning, kanske den enda som jag kan göra.
Jag tänkte ta byggplyfa att höja golvet med och se till att det finns en springa för myggnätet.
Jag tror att det ska gå.
 
Toppen