• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dethleffs 6611

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.483
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Då är premiärturen i vår nyköpta bil en Dethleffs 6611 - 07 över och det blev en helt perfekt minisemester nästan (med småblessyrer), vi åkte från Gävle i torsdags em stannade på ställplats Ödeshög som var ett lugnt ställe och inget störande ljud från E:4, vi fortsatte dagen efter till Falkenberg och FJ:s husvagncenter där vi köpte vår nya bil utan att provköra och kolla upp den, gick helt på säljarens uppgifter och naturligtvis på en här i klubben som var förre ägaren till den, (så perfekt kan det bli när man är medlem i klubben) vi pratade med honom om allt som han upplevt som ägare i vått och torrt och blev mycket nöjda med allt han berättade, Stort tack till Tommy för att jag fick störa dig med en massa frågor. Och till FJ:S husvagncenter kan jag bara säga att där kommer vi att köpa nästa oxå om och när det blir dax om man får skriva det här, kan varmt rekommendera dom.
Resan hem blev väl inte så roligt som vi hade önskat vi stannade i hamnen i Askersund på fredag kväll och stod där i 2 timmar sedan kom det ett gäng bilar och började spinna loss så det sprutade grus på bilen i omgångar och höll på så hela tiden ,vi ringde polisen och gav dom reg nummer på bilarna men polisen hade väl annat för sig så vi vågade inte stanna kvar och det var troligen sista gången jag besökte den orten, synd för det är ett jäkligt fint ställe.
Åkte vidare norrut hamnade i Siljansnäs på lördag och fick prova på vattenburna systemet då det var riktigt kallt på natten inga problem alls så skönt i bilen, i dag kom vi hem till Gävle och visade upp den för alla barnen då tyckte den var så fin och så vidare in i garaget med den och till helgen blir det en ny tur vart vet jag inte dit nosen pekar antagligen, Visst är det underbart med husbil.

Mv
Pelle och Lena
 
Toppen