• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

dethleffs 5881 eller Eura mobil 650 ? snabbt !

F

F.d. 11064

Guest
ja hjälp mig nu..måste ta snabbt besked

1) dethleffs 5881, 2006, 3800 mil, lcd-tv, man parabol, 128 hk, markis, cykelhåll

2) eura 650, 2007, 3800 mil, alko maxi chassi, 128 hk, dubbelgolv, markis, cykelhåll

samma pris nästan, euran 5000 kr dyrare...

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: dethleffs 5881 eller Eura mobil 650 ? snabbt !

Är du säker på att Euran är en -07. Isåfall borde den ha 130hk och den nya Fiathytten modell 250.
I listan över -07, -06 modeller hittar jag ingen som heter 650??

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Ja vilket märke jag föredrar förstår du säkert. Men med den utrustningen så faller nog valet på Dethlefsen.

Kvaliten mellan märkena skiljer en del men den Euramodellen du har här är en enklare modell så här är det nog mera en smaksak.

Var noga med fukten o det gäller alla bilar som är monterade med den lilla listen mellan väggar o tak. Anliggningsytan blir lite kort för att hindra läckor med tiden. Men med bra underhåll så fungerar det.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag hoppas att du inte överväger att köpa gamla bilar till detta priset:

Preis:

44.189 EUR
(MwSt. ausweisbar, 19%)

Kilometerstand:

9.967 km

Erstzulassung:

04/2007

F

F.d. 11064

Guest

Jag hoppas att du inte överväger att köpa gamla bilar till detta priset:

Preis:

44.189 EUR
(MwSt. ausweisbar, 19%)

Kilometerstand:

9.967 km

Erstzulassung:

04/2007

nej det är inte exakt den bilen. det vara bara en exempelbild.

Vilken hade du valt ?

F

F.d. 11064

Guest

Ja vilket märke jag föredrar förstår du säkert. Men med den utrustningen så faller nog valet på Dethlefsen.

Kvaliten mellan märkena skiljer en del men den Euramodellen du har här är en enklare modell så här är det nog mera en smaksak.

Var noga med fukten o det gäller alla bilar som är monterade med den lilla listen mellan väggar o tak. Anliggningsytan blir lite kort för att hindra läckor med tiden. Men med bra underhåll så fungerar det.

aha, vad är det för liten list ? just mellan karossens övergång från vägg t tak ?

tycker du ändå inte att det är bättre med en vintersäker bil/dubbelgolv, samt maxichassit ?

Känner mig tveksam över hurpass nödvändigt det är med parabol...vi kommer nog inte att ha nytta av den...

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hvis du skal bruke bilen vinterstid så vil en bil med dobbeltgulv forenkle det hele.
Et Fiat-maxi chassi ken reggas på 4000 km selv uten AL-KO ramme.
Kvaliteten på disse to merkene er omtrent like bra.
Begge trenger en ekstra isolasjon på førerhytten for vinterbruk, som alle andre alkover og halvintegrerte.

F

F.d. 11064

Guest

ok..ja jag tror jag köper Euran, känns mer gedigen kvalité. Parabolen/lcd'n är inte mycket utrustning som känns viktig. Bättre då att den klarar kalla vårar och höstar om den ska användas då. Är bara två saker jag stör mig på på Euran :

- fula baklysen / lastbilsaktigt
- alkovens framåtsluttning..där är Dethleffen snyggare...

F

F.d. 11064

Guest

japp jag har noterat :) ; Men nu väljer jag nog ändå en Eura 650...känns stabilare.

Toppen