• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Det piper 3 ggr i vår Kabe TM trots att huvudström är bruten

andezett

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
45299
Medlemskap
2026
Vi har ett larm i bilen trots att vi har slagit av allt (tror vi) det piper 3ggr i intervall om ca 30sek någon som vet vad det är?

Har ni slagit av huvudströmbrytaren till bodelsbatterierna så borde det inte vara något som larmar, vi har en kabe och jag slår ifrån huvudströmbrytaren då är det inget som larmar.
Brandvarnare som larmar om dåligt batteri?
Något extramonterat tillbehör som larmar?

På vår Hymer med larm så var det dax att byta batterier till senorerna till luckor och dörrar eftersom de var trådlösa.

Ifall det är ett larm från JR Larmcenter så ska batterierna i de trådlösa sensorerna ersättas varje år. Det står dock inget om det i bruksanvisningen...

förtydligande det piper inte när strömmen är påslagen i bodelen. Det verkar som att något vill ha ström när den röda brytaren i garaget är bruten.

förtydligande det piper inte när strömmen är påslagen i bodelen. Det verkar som att något vill ha ström när den röda brytaren i garaget är bruten.
Jag vet inte vad ni har för årsmodell på er Kabe, men vi har en 2015 där det är ett orginalmonterat gaslarm där den föregående ägaren klippt av 12V matningen och därefter monterat in ett batteridrivet gaslarm.
Jag funderar på om han bytte för att det inte gick att stänga 12V för då larmade det?

Jag vet inte vad ni har för årsmodell på er Kabe, men vi har en 2015 där det är ett orginalmonterat gaslarm där den föregående ägaren klippt av 12V matningen och därefter monterat in ett batteridrivet gaslarm.
Jag funderar på om han bytte för att det inte gick att stänga 12V för då larmade det?
så kan det absolut vara vår bil är en 2023 vet du var gaslarmet sitter borde vara vid golvet någonstans?

Om gasvarnaren låter när strömmen är bruten, varifrån får den då kraft att låta?

Pålle

Tillbaka
Toppen