• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det droppade vatten under bilen

holmsten

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
2315
Medlemskap
2025
Använde duschen i helgen och upptäckte att det droppade vatten under bilen och att det kom någonstans från ovansidan av gråvattentanken.
Tips vad det kan vara för fel.
Bilenär en dethleff 6844

Ingemar H

F

F.d. 24550

Guest
Sv: Vatten

Hej!

Det är inte så att gråvattentanken är full och att det börjar rinna över i någon form av bräddavlopp? Råkade ut för det i vår förra bil.

//Evanders

holmsten

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
2315
Medlemskap
2025
Sv: Det droppade vatten under bilen

Har tömt gråvattentanken, spolar vatten i duschen och då hör jag att vattnet skvalpar ner i gråvattentanken och samtidigt börjar det droppa på sidan av tanken, verkar komma från ovansidan av tanken.

MVH
Ingemar H

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025

På vår första hb ( Dethleffs 6844 ) droppade det inte, det skvalade under bilen vid duschning. Det visade sig att avloppsröret från duschen hade delat sig i en skarv alldeles vid inloppet till gråvattentanken. Det var inte helt lätt att se läckan då röret var isolerat, vattnet trängde fram intill tanken.

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025

Vi hade fortfarande garanti så Tumbo åtgärdade felet. Orsaken till felet var att man hade sprutat in expanderande skum vid sidan av
röret, skummet hade då tryckt på rörets ena sida så att det gick isär.

Toppen