• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det bubblar i vattenpumpen??

Sten Rowa

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
30766
Medlemskap
2025
Märkligt fenomen när jag spolar varmvatten så bubblar det i vattenpumpen men inte när jag spolar kallvatten.
Någon som har vart med om liknande??

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Och du är säker på att det inte är kranen till det mousserande vinet... skojja bara.

I min kran kan det bubbla på varmt men inte i pumpen. Beror nog på luftbubblor i varmvattnet. Men underligt om det bubblar i pumpen

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Det är knappast troligt att det är i pumpen som det bubblar i när varmvatten spolas. Pumpen sitter ju före förgreningen till kallvatten- respektive varmvattenslingan. Då kan ju pumpen inte veta om det är kallt eller varmt vatten som tappas upp. Det är nog mer troligt att det är något med varmvattenberedaren. Kanske den inte blivit helt fylld med vatten eller finns det något annat som skulle få in luft i varmvattenledningen?

//Michael, medlem

Toppen