Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
konstverket på bilden bestod av flaskor i olika storlekar vinklade lite olika,när det blåste rätt vindar uppstod "ljuv musik".I samma trädgård vilade behagfullt en naken kvinna i gigantisk (5-6 mtr.) storlek.Minns jag rätt var det i Påskallavik.
I poseidons fontän hoppade jag under göteborgsnatta. Slog vad med en kompis om. "Ja det kan ingen gissa"Campinglivet kapitel 3.
Nästa steg på vägen mot husbil togs i början på 60-talet. Tält med dubbla väggar och tak i sovdelen och vattentäta golv fanns att tillgå.
Vi började söderut igen med en rejäl sväng genom Norge.
Fortfarande luftmadrasser för 19:-/st. Visa bilaga 122484
Nu började campingplatser växa upp och vi sökte oss dit eftersom risken alltid fanns att vi skulle bli bortkörda. De här tälten vill man inte riva och resa några extra gånger.
Vi besökte en stad som bl.a. är känd för den här killen.Visa bilaga 122485
Vidare mot Oslo slog vi ner bopålarna vid en krog vid namn Kro.Visa bilaga 122486
På icke camping kunde det se ut så här.Visa bilaga 122487
Fortsättning följer.
![]()
Under min tid i Motala fanns Janséns Motor. Där köpte jag Granadan av Lars Jansén. Det var en robust bil. Senare köpte jag på samma ställe en fabriksny Ford Scorpio. Det var antagligen Fords sämsta bil. Brukar inte köpa nya bilar eftersom det är den sämsta sparbössan man kan tänka sig. Bytte Scorpion i Hoting mot en Nissan King Cab och en Polar Camper. Berättar om det ekipaget snart.
![]()