• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Det är kärvt nu.

fritidsbonden

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2025
Dieseln har blivit dyrare, Folksam drar ner på rabatten, och som grädde på moset har campingkapitalet börjat ta bokningsavgifter på någon femtiolapp. Det blir ju de rika som med egen räkmacka kan glida in på nattparkeringen utan att stå i kö, däremot står de fattiga utanför, skrapar lite med foten och ber om lite plats för natten, det är sannerligen kärvt nu. Hur ska man göra ?

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Dieseln har blivit dyrare, Folksam drar ner på rabatten, och som grädde på moset har campingkapitalet börjat ta bokningsavgifter på någon femtiolapp. Det blir ju de rika som med egen räkmacka kan glida in på nattparkeringen utan att stå i kö, däremot står de fattiga utanför, skrapar lite med foten och ber om lite plats för natten, det är sannerligen kärvt nu. Hur ska man göra ?
Du får väl göra som luffaren gjorde förr.
Ta fram klaveret och spela å sjung en låt.:msn_weird:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Snart är diesel tillbaka till ca 27,-
Ta en rejäl funderare till nästa höst...
Även om vissa EU beslut kommer att påverka priserna.
Dödgrävare. Men varför njuta nu, när man lika gärna kan gräva ner sig i framtida elände..., eller? Du vet väl konsekvenserna med att oroa sig? Händer inte det du oroat dig för, så har du oroat dig i onödan. Händer det du oroat dig för, har du oroat dig till ingen nytta! Så ta ut all glädje i förskott, visar det sig att du har fel, har du bara varit glad i onödan! Min livsfilosofi! :)

sladden

HBK Medlem
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
5659
Medlemskap
2025
Hej, det där med ställplatspriser, det börjar gå för långt, vissa hamnar tar 300-350:- kan ej välja bort el, vi bevakar båtarna, så att de inte stjäl båtmotorer, Har kört till Italien i många år, då vi tar in på ställplatser som är gratis med el och tömning och fyllning, kan var mitt i en stad, jag tycker vi ska bojkotta de dyra ställplatserna i Sverige

Flurken

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
35965
Medlemskap
2025
Tänkte på det där nu under en europa-sväng. Centralt i Brygge, 25 (kanske var 30)€. De hade kunnat ta 100 och ändå få fullt. En åker i Sverige, 350kr. Man känner sig helt klart mer välkommen på kontinenten.

victor2015

HBK Medlem
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
21727
Medlemskap
2026
Ja en viss känd politiker hävdade att det var " Putinpriser" som gjorde att dieseln kostade uppemot 30 kr. Men trots att Putin är kvar har ju dieseln sänkts närmare 10 kr.....Frågan är vad hon ska skylla på nästa gång?
Jag trodde att Husbilsklubben var opolitisk så då borde ju du veta att Tidöpartiernas sänkning motsvarar ca2kr resten är världsmarknadspriset för 3år sedan kostade olja 140dollar fatet och nu kring 80dollar så håll reda på fakta

Toppen