Jag är fortfarande illgrön nybörjare på det här efter första husbilsköpet i våras, en 2012 Pössl/Fiat 2win-plåtis. Nu har vi avverkat den första lite längre resan (om nu en vecka/150 mil nu kvalificerar som "lång").
Allt har gått finfint. Enda missödet är att handtaget/låsningen till mörkläggningsgardinen i förardörren pajat. Hmm, verkar finnas en och annan plastig o rapplig lösning på de här byggena...
Superlim till räddningen på den!
Nåväl, till saken: ute på vägen slås jag hur bra och snålt 130-hästaren från Fiat går.
Bra med kraft och ork och en förbrukning på 0,83 liter/mil på 110 mil svenska landsvägar.
Inga problem att köra i alla svenska lagliga hastigheter och omkörningar går tillräckligt snabbt.
Det är är alltså första husbilen och faktiskt också dieseln vi äger, så jag kanske har lite dieselfördomar att jobba bort
.
Dock: efter några veckors ägande upptäckte jag i våras en lite box märkt "KCR" i motorrummet. Lite efterforskningar gav att det är någon form av trimning. Kanske därför motorn går så fint?

Allt har gått finfint. Enda missödet är att handtaget/låsningen till mörkläggningsgardinen i förardörren pajat. Hmm, verkar finnas en och annan plastig o rapplig lösning på de här byggena...
Superlim till räddningen på den!
Nåväl, till saken: ute på vägen slås jag hur bra och snålt 130-hästaren från Fiat går.
Bra med kraft och ork och en förbrukning på 0,83 liter/mil på 110 mil svenska landsvägar.
Inga problem att köra i alla svenska lagliga hastigheter och omkörningar går tillräckligt snabbt.
Det är är alltså första husbilen och faktiskt också dieseln vi äger, så jag kanske har lite dieselfördomar att jobba bort
Dock: efter några veckors ägande upptäckte jag i våras en lite box märkt "KCR" i motorrummet. Lite efterforskningar gav att det är någon form av trimning. Kanske därför motorn går så fint?
