• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Demontera kabel i kretskortsanslutning

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Jag håller på att plocka ut varmvattenberedaren/kaminen men jag får inte loss de tre kablarna för 220V drift. De sitter instuckna i kretskortsmonterade terminaler som ser ut så här:

20120908-013.jpg

Hur får man loss dem? Jag har försökt att peta i det runda hålet intill kabelinföringen men det verkar inte påverka kabeln. Är det kanske engångsprylar och jag blir tvungen att klippa trådarna och skarva ihop dem vid återmontage? Det känns som ett dåligt alternativ.

Någon som har en idé eller kanske till och med vet hur dessa används. De är märkta WAGO 745.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Demontera kabel i kretskortsanslutning

Tack!

Varmvattenberedaren är ute. Det ver ju hur enkelt som helst när jag väl fick svaret på hur kablarna skulle demonteras. Vad skulle man göra utan HBK?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Demontera kabel i kretskortsanslutning

Kjenner ikke kontakten, men enten er det som Håkan beskrev eller så er det en tilsvarende løsning med haken på andre siden av toppen. Det kan se ut som det er noe som kan løsnes med den.

Toppen