• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dela på solfilmsrulle 30 meter ( 5% )

F

F.d. 25569

Guest
jag ska klä mina rutor med solfilm, behöver ca,15 meter x 1 meter
så 15 meter kommer att finnas till någon som kan vara intresserad.
Det är den mörkaste av solfilmerna ( 5% )
Hel rulle kostar 3200 + ev frakt

ses här:
Solfilm i rulle ( 30 meter ) - Solfilmskompaniet.se

Hör av er ni som är intresserade

Carl-Axel

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Sv: Dela på solfilmsrulle 30 meter ( 5% )

verkar vara billigare på Biltema, jag köpte deras som absorberar värme och den fungerar bra för 229:- art 39-776 76x300 cm.
(Kolla bara att det inte blir spegel effekt när man ska titta ut), jag har satt på takluckan ovanför huvudet som sänker värmen en hel del och på vänster fönster vid förardörren , slipper ha solgardin där nu.

Senast ändrad:
F

F.d. 25569

Guest

Funkar inte. Mina fönster är 2x1 meter...
vill inte ha en skarv på fönstret tyvärr....

F

F.d. 25569

Guest

Verkar inte som att intresse finns, men om nån ändrar sej så går de bra att höra av sej, även mindre bitar, men inte mindre än ca 5 meter:cool:

F

F.d. 1757

Guest

Verkar inte som att intresse finns, men om nån ändrar sej så går de bra att höra av sej, även mindre bitar, men inte mindre än ca 5 meter:cool:

Jag är nog intresserad. Tror du den går att montera på utsidan av fönstret?

Dels skall jag ha svarta rutor och utvändig montage för att dölja att vissa rutor blivit mjölkade...

F

F.d. 25569

Guest

Jag är nog intresserad. Tror du den går att montera på utsidan av fönstret?

Dels skall jag ha svarta rutor och utvändig montage för att dölja att vissa rutor blivit mjölkade...

De tror jag inte att de funkar....
Du bör plocka ut rutorna och dela på dom, polera bort de mjölkvita och limma ihop dom samt återmontera, finns ingen bättre lösning som jag känner till iaf.
Har samma problem med några rutor själv......:mad:
men jag lägger igen dom med plåt på utsidan,

har inte du några fönster som ska läggas igen? isåfall kanske du kan flytta om lite rutor, (skifta med dom mjölkvita) lite jobb men inga lätta genvägar finns,vad jag vet

F

F.d. 25569

Guest

Du bör plocka ut rutorna och dela på dom, polera bort de mjölkvita och limma ihop dom samt återmontera, finns ingen bättre lösning som jag känner till iaf.

har inte du några fönster som ska läggas igen? isåfall kanske du kan flytta om lite rutor, (skifta med dom mjölkvita) lite jobb men inga lätta genvägar finns,vad jag vet

men jag delar gärna en rulle film med dej den mörkaste (5%)

F

F.d. 1757

Guest

Detta tänkte jag göra först, men efter att ha varit i kontakt med ett flertal glasmästare så har jag insett då alla jag pratat med sagt att detta inte går. Dels för att dom kommer gå sönder och dels för att det vita oftast är inetsat i glaset och inte går att få bort. Nya rutor kostar 10.000:-/st.

Jo jag skall lägga igen vissa rutor, men hade tänkt vänta med det nåt år, tills jag vet vilka efter en säsongs användande...

Toppen