• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dekaler o Strips

F

F.d. 9142

Guest
Hej på er där ute.
Har en kabe travelmaster 04. inköpt i september ifjol. nu till mitt problem.
Dekaler och strips ramlar av. Har varit i kontakt med Kabe men dom tycker att det inte är en fråga för dom. Har även pratat med försäljaren där jag köpte bilen (mantorp) och där är man inte heller intresserad av att byta dom.
Tycker att Kabe som i deras reklam är störst vackrast och bäst på allting.
Tyckte även att det borde vara ganska billig reklam för Kabe Ab.Om jag kör ca 1200-1500 mil om året med bilen, så visar kag ju bilen för många personer som kommer fram och frågar hur jag trivs med bilen.
Och vad svarar jag då. Jo en riktigt bra bil men en skit bil när det gäller Dekaler och strips.
Har fler än jag råkat ut för detta fenomen?
 

Bilagor

  • DSC_0801.JPG
    DSC_0801.JPG
    1,5 MB · Visningar: 66
  • DSC_0803.JPG
    DSC_0803.JPG
    1,6 MB · Visningar: 62
  • DSC_0795.JPG
    DSC_0795.JPG
    333,2 KB · Visningar: 53
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Dekaler o Strips

Du kanske inte skall göra någonting utan bara visa upp bilen så mycket som möjligt, då kanske tom Kabe inser att det är något de har att jobba med.
(Men tyvärr så är det inte så enkelt att bara byta strips färgen under bleks annorlunda än övrig färg, därför blir det ett ganska omfattande arbete att åtgärda.)

Men felet ligger nog att man har vald fel eller olämpligt material, någon leverantör lämnar upp till 10 års garanti (om jag inte minns fel)
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Dekaler o Strips

Felet finns på många (alla?) Kabe, som jag hört. Det finns en speciell klubb för dessa bilar, de kanske vet hur man går vidare...

hälsning
jyrki
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Dekaler o Strips

Det skulle verkligen förvåna om du inte får hjälp på Kabes serviceverkstad i Tenhult om du kontaktar dem. I Nässjö finns även Reklamia som annars med all säkerhet kan göra nya. Ta med dig bilen och kör förbi. Matts Torebring
 

Bo 369

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: Dekaler o Strips

Vi hade en Kabe -03, som såg ut som din kabe. Ett mail till Kabe i Tenhult sen tog det någon vecka, så ringde man från Kabe. Eftersom vi köpt vår bil på Vinslövs Frittidscenter hjälpte de till vid samtalet med Kabe. Kabe ville komma och hämta vår bil med trailer. Vi ville själv köra upp bilen. Det skulle ta 6-timmar. Senare samma dag ringe man från företagret i Norra Hammar, som skulle utför arbetet. Tjejen som skulle göra arbetet uppgav då att de hade nyligen varit på kurs och det skulle ta cirka en vecka. Detta för att det skulle bli hållbart. Kabe rättade till detta utan kostnad för oss trots att bilen var 6 år gammal. Det finns fler som varit i samma situation och de har fått rättat till felet utan kostnad.
 
F

F.d. 9142

Guest
Sv: Dekaler o Strips

Hej .Bo o Anita.
Det är vi som träffades i ystad och ljungbyhed
Har varit i kontkt med Kabe i tio mail .
men man vill inte betala för detta .
Tycker att det inte spelar någon roll om min bil ser ut som f-a-n
 
Toppen