• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Defa DVS90 konfiguration

LeifFlygare

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Lomma
HBK-Nr
21638
Medlemskap
2024
Någon som har en nyare version av konfigurations programet (Defa Express?) till DVS90 och som kan tänka sig att dela det med mig?
Har mycket problem med random falsklarm och skulle gärna vilja kolla på konfigurationen själv. På verkstaden fungerar det förståss alltid...
Har en Mercedes 2022.
Tacksam för hjälp,
Leif
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Någon som har en nyare version av konfigurations programet (Defa Express?) till DVS90 och som kan tänka sig att dela det med mig?
Har mycket problem med random falsklarm och skulle gärna vilja kolla på konfigurationen själv. På verkstaden fungerar det förståss alltid...
Har en Mercedes 2022.
Tacksam för hjälp,
Leif
Har du kontrollerat motorhuvskontakten, den ger ofta falsklarm pga. fukt, det går att avläsa på antal blinkningar på larmlampan vilken kontakt som felar.
 

LeifFlygare

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Lomma
HBK-Nr
21638
Medlemskap
2024
Flera konstiga fel:
  1. Står utan 230 ansluten. Tittar på TV (som användes bilens ljud). Efter ca 25 minuter tystnar ljudet ca 3-4 sekunder men återkommer därefter. Är larmet påslaget så utlöses det med 7 blink (extrautrustning enligt manualen). Tror det har att göra med att batterispänningen sjunker.
  2. Efter körning och uppställning framåt kvällen, utan 230 ansluten. Är larmet på så brukar det utlösas 3-4 tiden på natten. Även då med 7 blink.
  3. Står på uppfarten utan 230 ansluten. Helt plötsligt går larmet utan synbar anledning. Denna gång blinkar dioden kontinuerligt i snabbt tempo. Ingen förklaring till detta i manualen.
Bilens batteri verkar helt ok. Bodelens batteri är också ok (280Ah LiFePo4)
 
Toppen